05 January 2011

REVIU : MAJALAH SMK GOMBAK SETIA


Aku kne ngaku ini hasil junior2 ex skola aku...sekilas pndang je aku dah laen mcm...kenape pink ? kenape pink ? kenape PINK PURPLE ? Persoalan ini aku maseh x dpt jawab lg smpai ke saat aku menaip post ini. Cover ni pulak menampilkan byk mende baru mcm pintu gerbang masuk skola...blok baru buat n bla bla bla...eh soalan ni maseh terngiang2 laa...sape la yg buat cover neh ? Warna ni feminin ouh ! Naseb baek aku dah abeh skola...tp memg stiap taon ade je org x puas ati dgn cover...KONTROVERSI ITU PUBLISITI !!!

Bahagian berwarna pulak mcm majalah sblom2 ni laa...lg byk itam putih drpd berwarna. 53 pages berwarna daripada 162 m/s...korg fikir la sndri kan yg x berwarna tu brape...Tp ade jugak la yg aku sgt respek tenaga kerja sidang redaksi iaitu kesabaran mereka mengambil gambar guru2 memakai blazer...sbb aku penah buat so kesabaran yg tinggi amatlah diperlukan...Syabas junior ku ! haha


Ini pulak gambar divider part2 mcm untuk nadi penggerak, akademik dan mcm2 lg laa...maaf la kualiti gambar x bpe nk elok, aku x de dslr mcm org2 di luar sane...kamera hp saje je weh ! haha


Ni plak takwim skola tok taon 2010...ok la sbb dah berwajah baru dorg dah letak gambo skali...taon2 suda yg aku ingat la, dorg cume taip je aktiviti2 ape xde bergambar...kire taon ni bagus la sape2 yang jage tang gambar ni xde... ( jage gambar memg susah weh )


Kandid ! korg belek majala sndri kalau nk tau ape yg lawak..haha cume cam x bes sbb skit je la kandid neh..x boleh ke buat byk2 ? haha ( majalah ni formal, mane leh byk sgt kandid...kate2 pn Jamiah kpd ku 2 taon lepas )


Teeet ! Aku dah jumpa kesilapan ! haha ade 2 gambo uma merah 1 kat bwah label uma merah dan lhg 1 kat label uma hijau..sian dak2 uma jihau gambo dorg xde...ni la yg aku ckap susah sape jage gambo...mesti ade kes ilang x pon ape2 an...xtau la kalau ini masalah teknikal time anta kat publisher. Yg ni pon aku x cek fully, adik aku je perasan...well, sedangkan lidah lg tergigit inikan pulak buat majalah...lg la bagai2 masalah an...


Al-Fatihah ! Sedekahkan la sedikit doa korg kpd arwah agar dicucuri rahmat di alam sana.


Sekian.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...